torsdag 1 december 2011

Inget internet igår

Gårdagens pass spenderades i paddocken. Blev mest bara "motionsridning" och grundsaker, inget jag orkar skriva om nu...

Idag var det dressyrträning. Jag red hela passet utan stigbyglar för att få hitta min egen balans och sitta mitt över Wendy, för att rida rätt! Hon var väldigt mjuk och fin i båda sidorna. Dock var det som vanligt lite kärvare i högervarvet. Vi jobbade i skritt, trav och i galopp med lite bakdelsvändningstänk. Det kändes verkligen hur hon började jobba på ett helt annat sätt, vänstergaloppen var amazing. Mycket jobb med öppna-tänk i alla gångarter med några 10 meters volter lite då och då för att checka av att hon var med mig. Hon var verkligen fin genom hela passet, hennes tålamod har förbättrats massor bara på några veckor. Istället för att försvara sig med att hoppa runt i luften som en kanin kan hon nu bryta av till en lägre gångart och sedan börja om igen. Självklart händer det att hon inte riktigt orkar i alla lägen. Jag tror själv att mycket har att göra med att sadeln förmodligen har klämt på henne och att det har blivit bättre med padden under sadeln som lyfter upp vid manken och bogbladen.

Imorgon kör vi en till träning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar