fredag 2 december 2011

Dagens dressyrträning

Jag bad min lärare/tränare titta på hur kandaret satt, då jag inte är så jättebra på hur det ska sitta, och red på det hela träningen.

Hon kändes väldigt fin i formen men tappade lite bjudning ibland och försvarade sig då genom att studsa och tvärstanna. När hon tyckte det blev jobbigt när jag kom åt henne ställde hon sig på bakbenen, två gånger riktigt högt. Det kändes som att jag var ganska liten så pass högt ovanför marken ;) Vi jobbade med samma saker som igår. Jag red dock inte lika länge som igår, idag blev hon trött mycket snabbare och träningen blev mer effektiv eftersom jag kunde komma åt henne ordentligt.

I 10 metersvolterna och öppnorna la vi in några övergångar till skritt (från trav), där blev hon tillslut väldigt fin och kunde bära sig själv i övergången utan att "dö" in i skritten. I högervarvet var det som vanligt lite svårare och jobbigare, där blev det mest bråk, kaninhopp och stegringar - bitch haha. Hon blev trött i alla fall och verkade ändå ganska nöjd med dagens insats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar