söndag 27 november 2011

RIKTIG galoppträning

Idag blev det galoppträning! Det var tänkt att vi skulle rida på travslingan (jag kallar det travslinga fast man egentligen kan göra lite vad man vill på den haha, i mina ögon är det en travslinga man galopperar på ;)) men eftersom det blåste halv storm och skolans hästar var lite springiga blev Wendy lite stressad och väldigt ofokuserad. Vi gick in på hoppbanan istället som är tillräckligt stor för att kunna sträcka på benen på.

Där red jag några varv i galopp, skrittade ett tag, bytte varv och galopperade igen och fortsatte på samma sätt. Jag tror det sammanlagt blev 3 galopper i varje varv. Jag kände på slutet att hon blev lite trött, hon blev lite hängig i handen och orkade inte riktigt bära sig. Underlaget är ganska tungt på banan också.


Hon kändes väldigt fin redan från början när vi red på slingan i trav och skritt, hon var väldigt lätt och fin i handen och hade en fin takt och ett bra tempo. Efter galoppen gick det lite mindre bra med allt haha.. Men inne på banan hittade vi tillbaka till det! Ett tydligt tecken på att hon blev trött var att hon kunde skritta på långa tyglar, både inne på banan och till stallet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar