måndag 28 november 2011

Hoppsadel och kandar

Hmm ja det funkar väl med? Det var lite svårare att få fram henne ordentligt till bettet när jag inte kunde inverka med mina skänklar ordentligt, men det gick ändå! Jag red i princip helt utan stången, den glappade hela tiden. Idag kunde jag inte ta så mycket i den för då blev hon sur ;) Jag tror hon var lite trött efter igår och kanske hade lite träningsvärk. Hon blev lite hängande i tyglarna i högervarvet ganska snart fast jag knappt hade ridit så mycket. Hon var ändå inte tung på samma sätt som hon blir på vanligt tränsbett, jag kan inte förklara hur, man måste uppleva det helt enkelt.

Eftersom jag kände att hon var lite trött och lite seg i kroppen red jag inte så länge och gjorde heller inte några avancerade grejer utan motionsred mest. Vi avslutade passet med att testa några skrittpiruetter som åt ena håller gick bra, men i andra tyckte hon det var kul att bitcha sig. Jag tror hon ställde sig på bakbenen fem(?) gånger totalt idag... haha damen är lite bekväm av sig ibland! Ibland blir hon lite sur på mig när jag tappar stödet till bettet (vilket är helt förståeligt) men ibland är hon bara lat - det är jobbigt att jobba rätt!

Imorgon blir det nog dressyr igen, fast på träns. Dressyrelevernas hoppträning blev inställd :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar